• Dsmile.lt

Naudingas maistas dantims: maistas gerinantis burnos ertmės higiena


Brokoliai

Ši daržovė yra pripildyta natūralių mineralų, kurie padeda pagerinti jūsų dantų sveikatą ir baltumą. Taip pat, brokoliai yra nekaloringi ir net turi antivėžinių savybių. Apskritai visų traškių daržovių valgymas sumažina apnašų susidarymą ir stimuliuoja dantenas.

Apelsinai

Apelsinai yra puikus vitaminų C ir D šaltinis. Taip pat, juose gausu ir kalcio, kuris padeda dantis išlaikyti tvirtus. Šio vaisiaus sultys natūraliai valo jūsų burnos ertmę, šalina dantims ypač kenkiančias bakterijas. Jeigu norite būti sveiki ir laimingi, būtinai gerkite natūralias apelsinų sultis arba tiesiog valgykite juos trintus.

Kokosų aliejus Šis aliejus sušvelnina blogą burnos kvapą, kovoja prieš dantenų ligas, detoksikuoja organizmą.

Spanguolės

Šios uogos neleidžia bakterijoms "prikibti" prie dantų paviršiaus taip apsaugodamos juos nuo ėduonies. Jos taip pat sustabdo bakterijų dauginimąsi, kurių poveikis lemia dantenų ligas. Odontologai nerekomenduoja vartoti spanguoliu kartu su perdirbtu cukrumi.

Morkos

Valgydami morkas padidinate seilių gamybą burnoje, o tai sumažina karieso atsiradimą. Be to, jose yra daug skaidulų bei yra puikus vitamino A šaltinis.

Žalioji arbata

Yra tyrimų, kurie rodo, jog žalioji arbata gali sumažinti ėduonies bei periodonto ligų riziką. Daugumoje žaliųjų arbatų yra fluorido, kuris apsaugo dantų emalį nuo ėduonies. Jos sudėtyje yra daug antioksidantų, taip pat, padeda sustabdyti bakterijų dauginimąsi burnoje. O jeigu kenčiante nuo blogo burnos kvapo, žalioji arbata padeda su tuo kovoti, todėl rekomenduojama žalią arbatą be cukraus gerti po kiekvieno valgio.

Vanduo

Jis mums padeda išlaikyti tinkamą seilių kiekį burnoje, kurios yra itin svarbios mūsų organizmui. Žmogaus seilėse yra fermentų, mineralų bei baltymų, kurie neutralizuoja rūgštis žalingas dantims. Taip pat, vanduo padeda natūraliai išvalyti burnos ertmę. Ypatingai atsigėrus kavos, gaiviųjų gėrimų ar raudonojo vyno, yra svarbu praskalauti burną vandeniu, nes tai padeda išvengti pigmentinių apnašų susidarančių ant dantų.

Petražolė

Ši žolelė geriau nei kitos neutralizuoja nemalonų ir net rūkorių burnos kvapą. Norint sulaukti geriausio efekto, šį žolinį augalą reiktų kuo ilgiau kramtyti arba plikyti kaip arbatą. Tai suteikia dvigubą naudą – petražolė ne tik išvaduoja nuo prasto burnos kvapo, bet ir teigiamai veikia virškinimą. Jeigu jūs petražolės neturite po ranka, tuomet vietoj jos galite naudoti kalendrą, mėta, eukaliptą, pelynus, rozmariną arba kardamoną.

Juodasis šokoladas

Jeigu norite turėti sveikus dantis, saldumynais piknaudžiauti yra tikrai nerekomenduojama. Tačiau pasimėgauti juodu šokoladu yra tikrai verta. Šokolade esanti kakava turi nemažai tanino, kuris užkerta kelią dantų erozijai ir dantenų uždegimui. Be to, kakava padeda kovoti su dantų ėduonimi, nes mažina burnos ertmės rūgštingumą. Svarbu rinktis juodąjį šokoladą, kurio sudėtyje yra ne mažiau negu 80 proc. kakavos ir kuo mažiau cukraus.

Becukrė kramtomoji guma

Kramtomoji guma ne tik gerina burnos kvapą, bet ir skatina seilių išsiskyrimą, taip užtikrinant švarą burnoje. Guma, kaip ir vanduo, padeda natūraliai nuplauti burnos bakterijų išskirtas rūgštis. Jeigu pavalgius neturite galimybės išsiplauti dantų, becukrė kramtomoji guma gali tapti puikia alternatyva. Taip pat, kramtomoji guma gali padėti nuraminti ypač aktyvius vaikus. Rekomenduojama gumą kramtyti nuo 5 iki 8 minučių. Becukrę kramtomąją gumą galite įsigyti "Dsmile" klinikoje adresu Naujojo Sodo g. 1, Klaipėda.

Obuoliai

Šis vaisius gali būti ne tik skanus, bet ir naudingas jūsų dantims, kadangi obuoliai padeda natūraliai apvalyti dantis. Šis vaisius skatina seilių išsiskyrimą burnoje, gali padėti išvengti emalio įtrūkimų. Be šių savybių visi žinome, kad obuoliuose yra gausu vitaminų, iš kurių lyderis yra vitaminas C. Taip pat, obuoliuose yra vitaminų A ir B bei kitų naudingų mineralų iš kurių daugiausia yra kalio, natrio, kalcio bei fosforo. Jei po valgio neturite galimybės išsivalyti dantų, tiesiog sukramsnokite sultingą obuolį.

Riešutai

Įvairūs riešutai ir sėklos gali prisidėti prie jūsų sveikų ir tvirtų dantų būklės, kadangi šie produktai pasižymi vitaminų ir mineralų gausa. Pavyzdžiui žemės riešutuose yra daug kalcio ir vitamino D, anakardžio riešutai skatina seilių išsiskyrimą ir tai padeda nuplauti dantis nuo susikaupusių apnašuų, graikiniai riešutai yra puikus ląstelienos, geležies, folio rūgšties, tiamino, niacino, magnio, vitaminų E ir B6 šaltinis, kuris padeda išlaikyti sveikus ir tvirtus dantis.

Braškės

Šios uogos, kaip ir apelsinai, turi daug vitamino C, tačiau braškės taip pat savo sudėtyje turi ir kolageno. Šis baltymas yra itin naudingas burnos ir dantenų sveikatai. Braškėse galima rasti ir malio rūgšties, kuris liaudiškai yra vadinamas “natūraliu balikliu”. Ši rūgštis nėra žalinga ir gali pašviesinti jūsų dantis.